Livets goda

Jag spenderade gårdagskvällen på badhuset. Liksom varje tisdag de senaste 16 åren, med undantag.
Jag försöker hålla mig borta från sötsaker och andra onyttigheter. Det är mitt stående löfte  till mig själv, vecka efter vecka om självdisciplin som får mig att försöka avstå från detta livets goda. I alla fall. Igårkväll när jag kom hem från träningen så tyckte jag att jag var värd en belöning eftersom att jag hade simmat cirka sjuhundratusen meter. Belöningen var tänkt i godis... Tror du att det fanns något hemma? Nej, det är klart att det inte gjorde! Så jag tog ett glas mjölk istället och sen gick jag och la mig, sur och muttrandes onda ord om världens orättvisor.

Obs. Det där med att jag simmade sjuhundratusen meter var bara hittepå, även om det kändes som det när jag gick upp ur vattnet...

Obs igen. Godis är ett väldigt fånigt ord tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag åt en och en halv semla i förgår. Det var jätte gott :)

2009-10-25 @ 01:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0