Att krossa hjärtan på rutin

Hur många smällar kan ett hjärta ta innan det förblir krossat?
Hur lång tid tar det innan känslor fryser till is när de aldrig värme fått kännas vid?

Gång på gång ger du mig hopp. Gång på gång krossar du det, utan så mycket som en gnutta ånger i din blick. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du gjorde det för nöjets skull, krossat mitt hjärta alltså. Fast å andra sidan; vem har sagt att jag bättre vet?

Det var femte gången gillt och med förväntningar höga som hus, med en exaltering som varit under konstruktion ända sedan jul stod jag där. Redo att möta lyckan. Redo att introducera mina känslor för värme.

Klockan halv åtta ikväll var det meningen att jag skulle ha sett "I väntan på Godot" med Persbrandt i huvudrollen. Hans motspelare blev sjuk cirka tio minuter före föreställningen och tvingades åka till sjukhus. Hans inhoppare kunde inte nås, de var tvungna att ställa in kvällens föreställning. Persbrandt sa att han var ledsen över detta. Jag gick hem och tittade på Narnia istället.

Besvikelse.


Men du ska inte känna dig skyldig, det är ingen fara. Mitt hjärta har krossats förut.

Kommentarer
Postat av: Karl-Snoddas

Jag vet hur Du känner. För jag är tydligen osynlig.

2009-04-01 @ 08:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0