Ett slut

Är du bekant med känslan att slutet är nära? Du vet att vägen snart tar slut och att livet snart får en vändning som du skulle må mycket bättre utan.

Jag önskar verkligen att det fanns något jag kunde göra, men återvändsgränden närmar sig snabbare än jag hade väntat mig och snart är det slut. Det spelar ingen roll hur många gånger jag byter håll, vänder mig om eller springer utanför vägens gränser, förr eller senare tycks jag ändå hamna här; på vägen som leder dig jag inte vill. Vägen till slutet.

Jag sluter ännu en gång mina ögon, önskar och ber att allt bara ska vara en ond dröm. Ännu en gång öppnar jag dem och finner mig själv hemma, framför mitt skrivbord med fingrarna vilandes på tangenterna till min dator. Detta är verklighet och ingenting jag gör kommer att få det oundvikliga slutet att vänta.

Det kanske är lika bra att acceptera och istället ta tillvara på den lilla tid vi har kvar, Harry och jag. För snart är det över och det vet vi båda två. En film kvar och sen är det farväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0