Rättvisa

I morse vaknade jag med en rynka mellan ögonbrynen och en enda fråga i mitt huvud. Varför är världen så orättvis? Om du tänker efter så klagar vi så mycket över så lite, du vet att det finns människor som har det sämre och ändå gör du inget åt saken, istället klagar du över dina små problem, som att du hade velat ha en extra köttbulle till middagen och nu måste somna hungrig. Vem gav dig rätten att klaga? Det finns de som har det 100 gången sämre och ändå stänger deras mun. Det finns människor som tvingas gå upp klockan åtta en lördagmorgon bara för att jobba och ändå inte klagar. Skäms du inte?

Jag tillhör inte den där skaran som inte klagar. Nu ska jag till jobbet och tycka synd om mig själv. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0