Konsten att misslyckas med att misslyckas

Jag slutade på simningen i och med förra terminens slut. Efter 15 år i samma klubb och på samma badhus så bestämde jag mig för att sluta. Ett träningstillfälle varade den där slutningen. Klubben är kort om tränare i och med min och några andras slutningar, så... Nu har jag i alla fall börjat igen.

Jag misslyckades med att sluta. Det känns som ett ganska stort nederlag måste jag säga eftersom vissa påstår att det är ett misslyckande att sluta och eftersom jag misslyckades med att sluta så betyder det att jag misslyckades med att misslyckas. Förstår du vilken misslyckad människa det gör mig till, jag klarar inte av att misslyckas.

Nu ska jag gå under jord och begrunda mitt misslyckade liv underifrån, sen ska jag till badhuset.


Kommentarer
Postat av: Einstein

Du som en gång varit matematiker borde ju veta att minus och minus blir plus. Att misslyckas med att misslyckas borde mao betyda att du lyckats ...

2009-01-20 @ 23:49:44
Postat av: Linn

Du såg själv att du skrev i imperfekt va? "Varit" och "är" är två skilda tempus.

2009-01-21 @ 01:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0