Dåtid vs. nutid

När jag gick i grundskolan sprang jag alltid hem när skoldagen var över. Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på TVn och sen satt jag där hela eftermiddagen. Då var eftermiddagen fylld med roliga komediserier och det blev nästan lite jobbigt ibland när två bra serier på två olika kanaler började samtidigt och man var tvungen att välja.

Idag är jag deltidsarbetslös och behöver inte springa hem på eftermiddagen. Det skulle jag inte heller göra om fallet var sådant att jag hade någonstans att springa ifrån, för idag finns det ingenting att titta på. Problemet med att välja vilket program jag ska se är sedan länge borta och idag slözappar jag istället från det ena skitprogrammet till det andra.

Det jag vill ha sagt är att det var bättre förr. Så mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0