Tisdagstankar

Idag är dagen som borde vara en röd dag. Dagen då vi alla borde stanna upp och uppskatta det liv vi lever, det goda i den annars så bittra värld som vi format, för gott finns, det är bara det att vi oftast väljer att blunda för det. Det är ju så mycket enklare att klaga än att framhäva livets goda.

Vi är välsignade, utan att egentligen se det. Eller kanske är det så att vi väljer att inte se det, vi kanske blundar medvetet för vad ska vi annars prata om, om inte det dåliga vädret som varit så ihålligt, eller den hemska vintern. Hemskheter ligger för många av oss närmast tungan och är därför lättast att yttra sig om.

Därför ställer jag mig nu upp och säger åt er att sluta. Vi har ju den främsta tillgången i världen. Vi borde skatta oss lyckliga för att ens få äran att födas i ett land som detta, vi är inte en del av världen. Vi är världen! Det är vi som har semlorna och det kan ingen ta ifrån oss.

Kommentarer
Postat av: M

När jag blir pånyttfödd som nån slags lagkapten för något engelskt fotbollslag, då ska jag anlita dig att skriva mina tal inför varje viktig match.

2009-02-24 @ 17:41:26
Postat av: Sabina

Well said skaldjuret!

2009-02-25 @ 12:13:06
URL: http://sabellina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0