Typiskt min tur

Jag är deltidsarbetslös. Vilket betyder att jag delar av min tid sitter hemma och väntar på att det ska bli en viss dag då jag får jobba. Denna tid är jag rastlös och det händer absolut ingenting.

Idag har jag jobbat... Idag har det även varit översvämning på min gata. Det har varit på nyheterna och på internet hela dagen. Vatten har tydligen forsat ner för gatan likt en flod. Tunnelbanan har tvingats stängas av, bilar har bergats bort, affärer har stängts och vattnenledningarna har stängts av. På min del av gata, enbart! Brandmän i uniform har tydligen sprungit fram och tillbaka utanför mitt hus hela dagen. Det har varit action i "die hard"-klass. Och vart var jag då? På jobbet! Av alla dagar skulle jag tvunget jobba idag.

Klockan sex när jag exhalterad rusade hemåt för att få bevittna lite av kaoset var allt som vanligt igen, bortsett från en liten avspärrning på några få meter och vattnet som ännu inte är igång. Inga uniformsklädda brandmän, inget kaos. Bilarna var till och med tillbaka på sina platser.

Livet är jävligt orättvist ibland!

Kommentarer
Postat av: Oedipa

Du får helt enkelt ta saken i egna händer och anlägga en egen brand när du är 100% ledig. Men gör bara en liten, laglig eldsvåda på någon obetydlig plats, så att förödelsen och kostnaden för skattebetalarna inte blir för stor.

2009-02-07 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0