Konsten att göra gott

Jag har marinblåa mjukisbyxor i strl L på mig, de åker ner en aning när jag går, därför försöker jag sitta stilla. Jag har en svart och vit randig tröja, men den får mig inte att se ut som en fånge, så man blir liksom inte rädd av att se mig, i alla fall inte så att man sträcker sig efter telefonen så att man kan ringa polisen. Mitt hår är uppsatt med en svart tofs.
Jag har precis ätit upp två mackor, den ena med ost och den andra med ekologisk hallonsylt. Jo, jag bryr mig om vår värld. Fast den andra var nog mer sylt med macka än macka med sylt. Till mackorna drack jag tre glas mjölk och som efterrätt tog jag två vitamintillskott.

Är inte jag världens snällaste bloggare?
Jag vet liksom att du sitter där framför skärmen och kliar dig i huvudet samtidigt som du undrar: undra vad Linn har haft för sig och vad hon har på sig. Och jag skriver det då, eftersom jag vet att du undrar. Är jag inte god likt den där samariten som gjorde massa gott för massa tusen år sen så säg.

Kommentarer
Postat av: Oedipa Maas

Som självutnämnd talesman för din hängivna läsekrets kan jag bara bekräfta att närgångna beskrivningar av dina bylsiga mysbyxor och kaloristinna kvällsmåltider alltid står högt upp på önskelistan.

2009-02-04 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0