I smyg

Kommer du ihåg när du gick i skolan skickade smygsms till någon i rummet eller någon annan? Oftast innehåll meddelandena inte mycket annat än en beskrivning av hur tråkigt man ansåg att lektionen eller föreläsningen var. Det var lite busigt och det gjordes högst diskret, med telefonen under bordet alternativt gömd bakom anteckningsblocket. Smög gjorde man i alla fall med smsen. Alltså smygsmsade man.

Min mamma är 45 år och sitter just i detta nu på ett möte. För några minuter sedan smygsmsade hon till sin man. Sa jag att min mamma är 45 år?

Kommentarer
Postat av: Pierce Inverarity

På min tid var sms:en gjorda av papper. Man plitade ner sitt ytterst hemliga meddelande på en liten lapp, vek ihop den och viskade adressatens namn till bänkgrannen samtidigt som man smusslade dit lappen och bad till Jesus Vår Herre att den skulle undvika frökens hökblick och förrädiska klasskamrater under den vådliga färden.

Det var samma år som Martin Luther spikade upp sina teser på kyrporten i Wittenberg.

2009-02-12 @ 22:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0