Återvinningsstation

Ibland tar jag bussen mellan pappa och mamma. Den bussresan tar cirka sex minuter och då står bussen stilla på karlaplan i tre minuter.

Det finns de som säger att de aldrig sett maken till lathet, jag säger att de har fel. De säger att det är överklassfasoner att vägra gå mellan dessa två platser, jag säger att så är inte fallet. De säger att jag är slö, jag säger fel, fel, fel.

Anledningen till att jag åker buss mellan pappa och mamma är miljön. Kollektivtrafiken släpper faktiskt ut ett och annat den också och den linjen jag åker mellan min pappa och min mamma är inte den mest trafikerade linjen, för att uttrycka sig milt. Jag väljer därför att åka buss för att utsläppen inte ska vara i onödan.

Lat? Jag? Pyttsan! Jag är en vardagshjälte, det är vad jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0