Förstoppning

Jag såg reklam för körslaget på tv4 för ett tag sedan. Jag blir lite glad av reklamen, det är vad man skulle kunna kalla en "må bra reklam". Låten, bilderna, ja du fattar... Körledarna ser så folkkära ut att man nästan smälter, speciellt Erik. Jag vill så gärna stoppa upp honom och bara ha honom sittandes i mitt rum, med huvudet på sne och med ett sådant där litet pillermariskt leende. Du vet, så att han ser sådär lite busig ut. Det är synd att snygg-Erik inte är så trevlig i verkligheten...

På ett nattöppet donken för ett drygt år sen.
Jag och några vänner ser snygg-Erik några bord bort och har försökt komma på vad hans hitlåt heter. Min kära kompanjon i brott hade nynnat på de flesta idollåtarna som gjorts, utom snygg-Eriks låt, så då bestämmer jag mig för att fråga honom.
Jag: Hörru, snygg-Erik. Vad heter den där låten du har gjort?
Snygg-Erik fnyser: Jag har gjort många låter!

När jag tänker tillbaka på den konversationen och hans ton önskar jag mig inte honom uppstoppad längre, snarare att han får förstoppning eller något annat äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0