Ny skit

Jag tänker i blogg. När jag gör något formulerar jag samtdigt ett blogginlägg i mitt huvud om situationen eller händelsen. Det är omedvetet, jag letar ständigt efter nytt bloggmaterial. Jag är fortfarande osäker på vad som hände i måndags, vad som fick mig att bestämma mig för att sluta blogga. Det var dumt gjort och jag har likt en fd alkoholist eller drogmissbrukare gått runt nu i tre dagar, skakandes, med en skrivabstinens bortom vad du tror är möjligt.

Du kanske tycker att det inte är svårare än att börja igen, radera inlägget om att jag slutat och fortsätta som om ingenting har hänt. Men se det går inte, det handlar om stolhet. Att fortsätta blogga på min gamla blogg skulle vara som att skänka bort den lilla stolthet jag har i min kropp. Detta gjorde saken jobbig. Jag lever ju för att skriva! Därför kom jag fram till en lösning och startade denna nya blogg.

Alla nöjda, alla glada och jag har fortfarande min stolhet kvar. Hej och välkommen till min nya blogg.

Kommentarer
Postat av: Mor

Tack för återkomsten i ny skepnad!

2008-12-18 @ 20:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0